رازهای مخفی پشت قیمت‌گذاری سازه‌های فضاکار: قیمت سازه فضاکار به چه عواملی وابسته است؟

منتخب آشیانه فرودگاه مهرآباد -2 logo

قیمت هر مترمربع سازه فضاکار به چه عواملی وابسته است؟

سازه فضایی که از آن با نام سازه فضاکار نیز یاد می‌شود، یکی از سازه‌ های عمرانی است که امروزه توجه زیادی را به خود جلب کرده و یکی از دستاوردهای این حوزه به حساب می‌آید. قیمت هر متر مربع سازه فضاکار به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. نوع اتصال سازه (مرو، یونی بت، کاتروس و …) و همچنین دو لایه یا سه لایه بودن سازه های فضایی، شکل ظاهری سازه یا همان کانسپت سازه های فضایی، تعداد ستون ها، منطقه اجرای سازه های فضاکار، کاربری آن و عواملی از این دست در تعیین قیمت سازه‌های فضاکار نقشی کلیدی را بازی می‌کنند.

اجزای سازه‌های فضایی و کیفیت آن‌ها نیز یکی دیگر از پارامترهای تعیین کننده در قیمت سازه فضایی به حساب می‌آید. نوع اجزا، کیفیت اجزا و همچنین حجم و گستردگی اجزا در قیمت سازه فضاکار تعیین کننده هستند. همچنین نوع مصالح به کار گرفته شده در سازه‌ نیز در تعیین قیمت سازه‌های فضاکار موثرند. آلومینیوم، فولاد و چوب مهمترین مصالح به کار گرفته شده در تولید سازه‌های فضاکار هستند که در این بین، آلومینیوم قیمت بیشتری دارد.

در کنار این موارد، برند تولید کننده اجزای سازه های فضایی، حجم پروژه، مدت زمانی که طول می‌کشد تا سازه فضاکار اجرا شود نیز در تعیین قیمت سازه‌های فضاکار اثر گذارند.

قیمت‌گذاری صحیح برای این سازه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که تأثیر مستقیمی بر استفاده‌پذیری و موفقیت آنها دارد.

در این مقاله، به بررسی مزایای سازه های فضایی، کاربردهای آن و همچنین عوامل موثر در قیمت سازه فضاکار خواهیم پرداخت و راهکارهای بهینه‌سازی این فرآیند را مورد بحث قرار خواهیم داد.

قیمت سازه فضایی
قیمت هر متر مربع سازه فضاکار

 

استعلام آنلاین سازه فضاکار
استعلام آنلاین سازه فضاکار

 

مزایای سازه فضایی نسبت به دیگر سازه های عمرانی

سازه های فضاکار یک ساختار سبک و سه بعدی است که از یکسری مدول یکسان و تکرار شونده تولید می‌گردد. از جمله‌ی مهمترین مزایای سازه های فضاکار نسبت به دیگر سازه‌های عمرانی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

 سازه‌های فضاکار از یکسری شبکه‌های تو خالی تشکیل می‌شوند. در نتیجه مصالحی که در تولید این سازه‌ها به کار گرفته می‌شود، کمتر است. لذا قیمت ارزان‌تری هم دارد.

    • سرعت بالای تولید و اجرا :

 یکی از مزایای سازه های فضاکار، امکان پیش ساختگی این سازه‌ها به صورت انبوه است. همین موضوع سبب شده که سازه‌های فضایی نسبت به دیگر سازه‌های عمرانی از جمله سازه بتنی، سازه فولادی، چوبی و … از سرعت تولید و اجرای بسیار بالاتری برخوردار باشند.

    • امکان نصب هر نوع پوششی بر روی سازه :

این دسته از سازه‌های فضایی از نظر کیفیت و استحکام به شکلی هستند که می‌توان هر نوع پوششی که در بازار وجود دارد از جمله (ساندویچ پنل ، ورق پلی کربنات ، زیپ پانل ، ورق رنگی ، شیشه و …) را بر روی آن‌ها نصب کرد. سازگاری با پوشش‌های مختلف سبب شده تا سازه های فضاکار نسبت به دیگر سازه‌های عمرانی ظاهری زیبا و منحصر به فرد داشته باشد.

    • کیفیت بالای سازه :

در سازه‌های فضاکار از پیچ و اسلیو به منظور اتصال دادن بخش‌های مختلفی از سازه استفاده می‌شود. همین موضوع سبب شده تا سازه فضاکار نسبت به سازه‌های فلزی از استحکام بالاتری برخوردار باشد. همچنین در هنگام تولید قطعات این سازه به صورت پیش ساخته، می‌توان بخش‌های مختلف سازه را از نظر کیفی مورد بررسی قرار داد.

    • وزن سبک :

یکی دیگر از خصوصیات مثبت سازه های فضایی که اهمیت بالایی دارد، وزن سبک این سازه‌ها است. سازه فضاکار نسبت به سازه‌های فولادی ، بتنی ، آجری و چوبی از وزن پایین‌تری برخوردار می‌باشد. از طرفی زیبایی بصری و استحکام مناسب این سازه‌ها نیز از جمله‌ی دیگر دلایل برتری سازه‌های فضاکار به حساب می‌آید.

    • سهولت در بسته بندی و حمل و نقل :

سازه فضاکار از قسمت‌های پیش ساخته تولید می‌شود. از طرفی ، اتصال این سازه‌ها به یکدیگر با استفاده از پیچ و اسلیو است. لذا می‌توان این سازه‌ها را در فضایی اندک کنار یکدیگر قرار داد و به مکان مورد نظر حمل نمود.

    • امکان تولید سازه با ابعاد مختلف :

یکی از مزیت‌های سازه فضاکار نسبت به دیگر سازه‌های عمرانی علی الخصوص سازه فلزی و بتنی، امکان تبدیل المان‌ها به یکدیگر و تولید سازه با ضخامت دلخواه می‌باشد. در سازه فضاکار تخت با طول المان های برابر می‌ توان سازه فضایی را با ضخامت مد نظر کارفرما اجرا نمود.

سازه فضایی تخت
سازه فضایی تخت
    • امکان اجرا در شرایط آب و هوایی مختلف:

با توجه به اینکه امکان تولید قطعات سازه های فضایی در کارخانه شرکت فضاسازه وجود دارد، این قطعات را می‌توان با سرعت زیاد و بدون نیاز به تجهیزات خاصی در محل مورد نظر نصب کرد. لذا این موضوع شرایط را برای اجرای سازه‌های فضاکار در هر شرایط آب و هوایی فراهم می‌سازد.

    • امکان جمع آوری و نصب مجدد:

اتصال قسمت‌های مختلف سازه های فضایی با پیچ و اسلیو انجام می‌شود. این اتفاق علاوه بر کیفیت بالاتر اتصالات سازه فضاکار نسبت به سازه فلزی و بتنی ، مزیت دیگری را نیز به همراه دارد و آن هم این است که می‌توان سازه فضایی را جمع آوری کرد و در مکان دیگری مجددا نصب نمود.

تمامی این مزایا در کنار هم سبب شده کاربردهای سازه فضاکار روز به روز در حال افزایش باشد. به صورت کلی ، می‌توان گفت سازه فضایی نسبت به سازه فلزی ، چوبی و بتنی از مقاومت و کارایی بالاتری برخوردار است.

کاربردهای مهم سازه های فضاکار

مزایای قابل توجه سازه‌های فضایی سبب شده تا این سازه‌ها کاربردهای فراوانی داشته باشند. از سازه فضایی در چراغ‌های بزرگ شهری و پخش کننده‌های نور استفاده فراوانی می‌شود. همچنین این سازه‌ها در ساخت سالن‌های نمایشگاه، استادیوم‌های ورزشی، سالن‌ها و سوله‌های تولید نیز کاربرد دارند. به علاوه در باجه‌های عوارضی و ساختارهای تجاری و صنعتی و سایبان مراکز تجاری و تفریحی نیز از سازه های فضاکار استفاده می‌کنند. کاربرد در آشیانه هواپیما، ایستگاه‌های راه آهن و ترمینال‌های مسافربری ، پارکینگ‌های طبقاتی و … نیز از جمله‌ی دیگر کاربردهای این سازه‌های عمرانی به شمار می‌آید.

در زیر نمونه هایی از کاربردهای سازه فضایی که توسط شرکت فضاسازه نقش جهان طراحی، تولید و اجرا شده اند را مشاهده میکنید

برای مشاهده ی نمونه کارهای بیشتر بر روی این لینک کلیک کنید

وزن هر متر مربع سازه فضاکار، قیمت سازه فضایی :

جا دارد قبل از بررسی دقیق تر عوامل موثر به تعیین قیمت تمام شده یک سازه فضایی نام برخی از انواع سازه ها را ذکر نماییم که عمدتا قیمت خام آن سازه ها ( یعنی فقط قیمت سازه موصوف) یا قیمت مجموع تمام شده آنها ( شامل قیمت فونداسیون به اضافه قیمت استراکچر و ستون  آن سازه به اضافه قیمت سازه موصوف به اضافه قیمت پوشش رویین سازه یا قیمت آب بند نمودن و قیمت عایق کاری آن سازه به اضافه قیمت سایر متعلقات مربوط به آن سازه و از همه مهمتر قیمت امنیت آن سازه ها در حوادث مختلف به اضافه قیمت زمان صرف شده برای به بهره برداری رساندن سازه ها) قابل رقابت با قیمت سازه های فضایی نمی باشد.

برخی از سازه های مورد مقایسه با سازه های فضایی از نظر قیمت عبارتند از:

  • قیمت سازه  پارچه ای
  • قیمت سازه غشایی
  • قیمت قاب های خمشی
  • قیمت سازه های گنبدی ( از نوع غیر از سازه فضایی – سازه فضاکار)
  • قیمت سازه های کابلی
  • قیمت  سازه های کششی
  • قیمت سازه های نمایشگاهی ( یا قیمت همان سازه هایی که درعوام با نام اسپیس فریم (space frame) نیز معروف هستند)
  • قیمت سازه های خرپایی (جوشی) غیراز اتصال سازه های فضاکار
  • قیمت سازه های خرپایی ( پیچ و فلنچ) غیر از اتصال سازه های فضایی
  • قیمت سازه های سبک قوسی غیرازسازه های فضایی که عمدتا با روش کروگیت نمودن ورق همراه است (سازه های کروگیت)
  • قیمت سازه های متداول سنتی معروف به سوله سبک برای موارد انبار و سایبان
  • قیمت سوله سنگین با لحاظ نمودن بار جرثقیل برای سوله
  • قیمت سازه بتنی و قیمت انواع دیگر سازه ها

با توجه به اجزای تشکیل دهنده سازه های فضاکار ،اولین موردی که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می نماید، المان های سازه های فضایی یا همان لوله های به کار رفته جهت تولید المان های سازه فضایی عبارت است از حجم لوله مصرفی در هر مترمربع و نوع لوله مصرفی بگونه ای که :

الف) قیمت مصالح خام:

لوله سیاه جوشی ( درزدار) با قیمت لوله سیاه مانسمان ( بدون درز) و با قیمت لوله گالوانیزه متفاوت است و ارتباط مستقیمی بین قیمت نوع لوله مصرفی و قیمت سازه فضایی وجود دارد.

بعدی 2

ب) هزینه تولید المان های سازه فضاکار

هزینه تولید المان های سازه فضاکار با لوله گالوانیزه با هزینه تولید المان ها با استفاده از لوله سیاه متفاوت است، چرا که هزینه ی گالوانیزه برداری المان های سازه های فضایی به منظور افزایش کیفیت جوش و همچنین عایق نمودن محل جوش ها پس از اتمام جوشکاری امری بسیار مهم و اجتناب ناپذیر است که نمی توان هزینه این بخش را در تعیین قیمت تمام شده سازه نادیده گرفت.

ج) میزان تراکم لوله مصرفی ازلحاظ متراژ

میزان لوله مصرفی و وزن لوله به کار رفته وهزینه صرف شده دراین بخش از تولید سازه های فضایی درتعیین میانگین قیمت تمام شده هرمترمربع موثر است.

به گونه ای که :

ج-1) دهانه :

با افزایش دهانه سازه های فضایی (در هر فرم از سازه فضاکار)، حجم لوله مصرفی افزایش یافته و لذا میانگین قیمت هرمترمربع در دهانه بزرگتر، پیش ازحد میانگین قیمت هرمترمربع سازه دردهانه های کوچکتراست.

اما نکته حائز اهمیت در مورد میانگین قیمت سازه های فضایی این است که نرخ رشد میانگین قیمت سازه های فضاکار در هر مترمربع (همراه با افزایش دهانه ) کمتر از نرخ رشد میانگین قیمت سوله (همراه با افزایش دهانه سوله) می باشد. به عبارت دیگر شاید بتوان این تفاوت نرخ رشد میانگین قیمت سازه فضایی و نرخ رشد میانگین قیمت سوله را مثال زیر شبیه سازی نمود، به گونه ای که اگر فرض نماییم دهانه سازه موصوف با یک نرخ ثابتی در حال افزایش است، مشاهده می نمائیم که با افزایش دهانه،احتمالا میانگین قیمت سوله دارای رشد می باشد که بیشتر شبیه به تصاعد هندسی است،اما میانگین قیمت سازه فضایی دارای رشد می باشد که بیشتر شبیه به تصاعد حسابی می باشد.

وازهمین رو است که میانگین قیمت سازه فضاکار در دهانه های 30 متر و بالاتر بسیار توجیه پذیر بوده و تقریبا هیچ یک از سازه های مشابه از نظر قیمت سازه بصورت خام یا قیمت سازه بصورت تجمعی توان رقابت با میانگین قیمت سازه فضاکار را ندارند.

ج-2) فرم سازه فضایی:

فرم یا شکل هندسی سازه فضایی یا همان کانسپت میتواند تاثیر به سزایی درتعیین بهای تمام شده ومیانگین قیمت سازه فضایی داشته باشد.
بطور خلاصه وفشرده و به دور از ورود به مباحث علمی وتخصصی میتوان اینگونه بیان نمود که با تغییر فرم هندسی سازه فضایی (اعم از قوسی، چیلیک، گنبدی، کروی و آزاد) میانگین قیمت تمام شده سازه فضاکار تغییرمی نماید. علاوه برآن نوع بافت درهریک ازانواع سازه های فضاکار فوق الذکر میتواند میزان مصالح مصرفی را تغییر داده ومیانگین قیمت را تحت الشعاع قراردهد.

به عنوان مثال میانگین قیمت هرمترمربع سازه فضاکار تخت بیش ازمیانگین قیمت هرمترمربع سازه فضایی قوسی (باهمان دهانه،ارتفاع ودرهمان منطقه و… در شرایط مساعد) میباشد. اگرچه متاسفانه برخی از دلالان سازه فضایی (ونه تولید کنندگان آن)، با بیان مطالبی غیر واقعی سعی بر آن دارند که میانگین قیمت هر مترمربع سازه فضایی قوسی را بیش ازمیانگین قیمت هر مترمربع سازه تخت جلوه دهند. برخی از ابزار مغلطه اینگونه افراد عبارت است از اینکه چون در سازه فضاکار قوسی، زوایای گوی های سازه فضایی متفاوت است،لذا میانگین قیمت تمام شده این فرم از سازه فضاکار بیش ازمیانگین قیمت تمام شده سازه با فرم تخت است!

و حال آنکه برای یک تولید کننده واقعی که مجهز به دفتر فنی قوی و تجهیزات تولیدی کامل باشد، این تفاوت هزینه تولید گوی سازه های تخت وهزینه تولید گوی سازه قوسی، درحد چشمگیری نبوده و لذا این تفاوت در فرم نمی تواند عامل موثری درتعیین میانگین قیمت سازه فضایی باشد. اما درعوض تفاوت درفرم سازه، منجر به تغییرنوع جهت نیروهای وارده وانتقال نیروها شده وبه طور نسبتا بیشتری منجربه کاهش هزینه مصالح لوله می شود (در مقایسه با میزان تغییر درهزینه تولید گوی ) و ازاین رو درمیانگین قیمت هرمترمربع سازه فضاکار اثرگذارخواهد بود.
هرچند ممکن است این تفاوت درقمیت فقط به میزان کاهش هزینه لوله مصرفی درهرمترمربع باشد.

ج-3) ضخامت سازه فضاکار:

با کاهش ضخامت سازه فضایی، مصالح مصرفی درسازه (بطور تصاعدی افزایش یافته ومیانگین قیمت هرمترمربع سازه فضاکار رابه شدت تحت تاثیر (افزایش) قرارمیدهد.

ج-4) منطقه اجرا و کاربری سازه فضاکار :

از آنجا که به منظور طراحی سازه فضاکار همانند سایر سازه ها کلیه بارهای آئین نامه ای (بار باد، بار برف، بار زلزله، ضریب اهمیت، ارتفاع نصب سازه فضاکار، پردرخت یا کم درخت بودن، ضریب حرارت و …) لحاظ می شود، لذا منطقی به نظر میرسد اگر عنوان نماییم یک سازه فضایی مشخص از نظر فرم معماری در دو منطقه مختلف از کشور دارای دو قیمت متفاوت باشند و یا یک سازه فضایی مشخص از نظر فرم معماری ) با دو کاربری مختلف ( سالن اجتماعات – انبار کارخانه ) دارای دو قیمت مختلف باشند و یا یک سازه فضاکار مشخص برای یک کارخانه با لحاظ نمودن بار جرثقیل 10 تن ویک سازه با همان ابعاد فرم و مشخصات برای همان کارخانه به عنوان انبار و بدون بار جرثقیل دارای دو قیمت متفاوت باشند.

5-ج) ارتفاع نصب ( زیر 10 متر و بالای 10 متر)

د) هزینه تولید گوی در سازه های فضاکار :

هزینه تولید گوی سازه فضاکار در مقایسه با هزینه تولید المان سازه فضائی به نوعی حائز اهمیت بیشتری است چراکه اولا جنس گوی در سازه های فضایی حتما باید CK45 باشد و معمولا به روش فورچ تولید می شوند ولذا بدلیل جنس آن ( فولادپرکربن) قیمت تمام شده گوی سازه فضایی نقش به سزایی در میانگین قیمت سازه فضایی دارد.

همچنین با توجه به حساسیت زوایای تعیین شده برای گوی ها ( که از همین طریق، فرم های مختلف سازه فضایی حادث می شود)، هزینه دستمزد استادکاران تولید گوی و زمان صرف شده برای تولید گوی بطور میانگین بیش از موارد مشابه ( آهن معمولی بدون حساسیت در زوایای آن ) می باشند. علاوه بر آن کلیه عوامل موثر بر تعیین میانگین قیمت سازه فضایی از سوی المان های لوله ای سازه ( شامل ضخامت سازه فضایی، تراکم مصالح در هر مترمربع، منطقه اجراء و ضریب اهمیت سازه فضاکار و …) دقیقا از سوی گوی ها نیز بر میانگین قیمت موثر می باشد.

ه ) هزینه تولید بشقابک ، پیچ و جوش در تعیین میانگین قیمت سازه فضاکار :

همانگونه که در سایر بخش ها و بعنوان مشخصه های فنی مصالح سازه فضایی(مرو) بیان شده، کلیه پیچ های سازه های فضاکار از کلاس 8.8 ، 10.9 بوده و براساس محاسبات وتعیین میزان نیروی کشش و فشار در دو سر المان ها تعیین می شوند و جنس بشقابک های سازه فضایی (مخروطی) به دلیل قابلیت جوش پذیری به لوله های سازه فضایی از جنس S737 می باشند همچنین جوش مخروطی های سازه فضاکار به لوله ها بمنظور تولید المان ، معمولا از نوع Co2 بوده و چنانچه این جوش ها بصورت مکانیزه ( با دستگاه و بدون دخالت دست ) انجام پذیرد دارای کیفیت بسیار عالی بوده و به سادگی تمام آزمون های مرتبط با جوش را خواهد گذراند.

بشقابک به همراه پیچ و اسلیو
بشقابک به همراه پیچ و اسلیو

و لذا تمام عوامل موثر بر میانگین قیمت سازه فضایی که در بخش لوله ( المان سازه فضاکار) بیان گردید، در این بخش نیز موثر میباشد شایان ذکر است که شرکت فضاسازه نقش جهان مجهز به خطوط تولید متعدد جوش مکانیزه المان های سازه فضاکار با CO2 آمادگی دارد، کارفرمایان محترم ، پس از عقد قرارداد و بدون نیاز به هماهنگی قبلی از خط تولید بازدید نموده و هریک از مصالح سازه های فضاکار را(اعم از خام، در جریان تولید و یا تولید شده ) رامورد آزمایش قرارداده و از نهادینه بودن رعایت استاندارد و کیفیت درخط تولید شرکت فضاسازه نقش جهان اطمینان حاصل نمایند.

و) سایر عوامل تولید سازه فضایی :

نوع رنگ مصرفی نیز از دیگر عوامل تعیین کننه میانگین قیمت سازه فضاکار می باشند.

عوامل دیگر موثر در قیمت سازه فضاکار :

  • نیروهای انسانی

کارگران و تیم‌های متخصصی که در ساخت و بافت و اجرای سازه فضایی شرکت می‌کنند، نقش مهمی در قیمت‌گذاری دارند. متخصصین تولید و نصب شرکت فضاسازه از تجربه و مهارت بالایی در این زمینه برخوردارند که این امرباعث بالا رفتن کیفیت و سرعت اجرا میشود و این موضوع به کاهش هزینه‌های پروژه کمک زیادی می‌کند.

  • تأثیرات محیطی و زمینه‌ای

شرایط محیطی و موقعیت جغرافیایی سازه فضاکار نیز می‌تواند تأثیر زیادی بر قیمت آن داشته باشد. عواملی مانند توپوگرافی منطقه، شرایط آب و هوا، محیط زیست و مقررات محلی می‌توانند هزینه‌ها را افزایش یا کاهش دهند.

  • مدیریت هزینه‌ها و بودجه

یکی از جنبه‌های حیاتی در قیمت‌گذاری سازه فضاکار، مدیریت هزینه‌ها و بودجه است. ایجاد یک بودجه دقیق و مدیریت موثر هزینه‌ها به کاهش هزینه‌های اضافی و کنترل تراز بودجه کمک می‌کند. این امر از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا هزینه‌ها در طول دوره ساخت و بهره‌برداری می‌توانند افزایش یابند.

  • تجزیه و تحلیل ریسک‌ها

تجزیه و تحلیل ریسک‌های مرتبط با سازه فضایی نیز از جمله مراحل مهم در قیمت‌گذاری است. تعیین و ارزیابی ریسک‌های مختلف می‌تواند به انتخاب راهکارهای بهینه برای کاهش ریسک‌ها و تأمین بودجه مناسب برای آنها کمک کند. ریسک‌هایی مانند تغییرات نرخ ارز، تغییرات شرایط جوی و مشکلات تأمین مواد ممکن است تأثیر زیادی بر قیمت سازه داشته باشند.

  • مراقبت و نگهداری

قیمت سازه فضاکار نباید تنها به مرحله ساخت محدود باشد. مراقبت و نگهداری مناسب از سازه پس از اتمام ساخت از اهمیت زیادی برخوردار است. برنامه‌ریزی مراقبت و نگهداری در ابتدای پروژه و تأمین منابع مالی مرتبط با آن به جلوگیری از افزایش هزینه‌های بی‌مورد در آینده کمک می‌کند.

راهکارهای بهینه‌ سازی قیمت سازه فضاکار

  • تحلیل دقیق نیازها :

قبل از شروع به ساخت سازه فضاکار، نیازهای واقعی پروژه را با دقت تحلیل کنید تا از افزایش بی‌دلیل هزینه‌ها جلوگیری کنید.(در این زمینه میتوانید از مشاوران و متخصصان شرکت فضاسازه نقش جهان به صورت رایگان از طریق پر کردن این فرم مشاوره دریافت فرمایید.)

  • استفاده از مواد اولیه با کیفیت و تجهیزات مناسب

    گوی سازه فضاکار
    گوی سازه فضاکار
  • مدیریت موثر پروژه :

برنامه‌ ریزی و مدیریت مناسب پروژه می‌تواند به جلوگیری از تأخیرها و افزایش هزینه‌ها کمک کند.

  • مطالعه قوانین و مقررات مربوط با سازه فضایی:

اطلاع از قوانین و مقررات و اقدام به تطبیق سازه با این مقررات به جلوگیری از مشکلات حقوقی و مالی می‌تواند کمک کند.

نکات مهم در هنگام اجرای سازه های فضایی

سازه فضایی یکی از سازه‌های عمرانی است که فرایند نصب و اجرای ساده‌ای دارد. با این وجود، یکسری نکات کلیدی وجود دارد که در هنگام اجرای این سازه باید مد نظر قرار داده شود.

قبل از هر چیزی، شما باید هدف خود را از اجرای سازه فضایی مشخص کنید. سازه‌های فضایی دارای انواع مختلفی هستند که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به سازه فضاکار گنبدی، سه لایه، دو لایه، چلیکی، شبکه‌ای و … اشاره کرد. هر کدام از این سازه‌ها دارای خصوصیات منحصر به فردی بوده و کاربردهای گوناگونی دارند. لذا باید با در نظر گرفتن خواسته‌ها و محدودیت‌های خود، بهترین نوع از سازه فضاکار را انتخاب نمایید.(مشاوران شرکت فضاسازه در امر انتخاب بهترین نوع سازه فضاکار پاسخگوی شما هستند)

دومین نکته‌ای که در هنگام اجرای سازه فضایی باید مد نظر قرار دهید ، کیفیت اتصالات و مواد اولیه به کار گرفته شده در سازه است. هر چقدر سازه از مواد اولیه باکیفیت‌تری تولید شده باشد، طول عمر و استحکام بالاتری خواهد داشت.

برند و شرکت اجرا کننده سازه فضاکار نیز یکی دیگر از نکاتی است که در هنگام اجرای این سازه‌های عمرانی باید مد نظر قرار دهید. مهارت و تجربه نیروی کار در کیفیت نهایی سازه از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. همچنین هزینه‌ی نهایی سازه فضایی ، مدت زمان اجرای سازه، جنس سازه و عواملی از این دست نیز از جمله نکاتی هستند که در اجرای سازه‌های فضاکار باید مد نظر قرار دهید.

اجرای سازه فضاکار با قیمت مناسب

فضاسازه نقش جهان یکی از معتبرترین و برترین شرکت‌های فعال در زمینه مشاوره ، تولید و اجرای سازه فضاکار می‌باشد که فعالیت خود را از سال 1376 شروع کرده است. این شرکت با بهره گیری از نیروهای متخصص توانسته است پروژه‌های عظیمی را در سراسر کشور و کشورهای همسایه به سرانجام برساند و می‌توان ادعا کرد که بهترین شرکت سازه فضاکار در کشور به حساب می‌آید.

در صورتی که به دنبال یک تیم متخصص و با تجربه در زمینه ی سازه فضاکار هستید، می‌توانید از طریق شماره تلفن‌ 03135134 با مشاورین ما ارتباط گرفته و یا از طریق این لینک فرم درخواست مشاوره رایگان را پر نمایید.

سازه فضاکار ارزان, سازه فضایی ارزان, قیمت سازه فضاکار, قیمت سازه فضایی, قیمت سقف سازه فضاکار, قیمت سقف سازه فضایی, قیمت سقف سوله, قیمت هر متر مربع سازه فضاکار, قیمت هر متر مربع سازه فضایی
نوشته قبلی
سازه فضایی (فضاکار) چیست؟ معرفی جامع سازه فضایی و مزایای آن
نوشته بعدی
دلایل محبوبیت بیشتر سازه فضاکار (فضایی) در دهه ی گذشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up